dimecres, 1 de juny del 2016

Data de realització: 31 Maig 2016

Track de la Ruta

Itinerari i Crònica

Eix del Llobregat (C-16) fins a Berga. Passat el túnel entre els quilòmetres 99 i 100 prenem la carretera del Santuari de Queralt fins a la urbanització Fumanya.

Com arribar-hi Google Maps

Pujada a Queralt per l'Obaga

Des de la urbanització de Fumanya es creua la carretera i se segueix el pas de vienants fins al final, just al costat si troba el camí que puja a Queralt.

El camí s'endinsa a l'obaga i durant el trajecte es creuen 5 trams de carretera, En el primer tram de l'obaga hi ha la Capella de la Sagrada Família i en l'últim la Capella de Sant Antoni. A la fageda de Queralt. el camí llisca entre grans arbres i acaba sortint prop de l'aparcament del Santuari.

Santuari de Queralt

El Santuari es troba al capdamunt de la serra de Queralt, a una alçada de 1.200 metres. L'amplitud del seu paisatge i les sensacions que provoca justifiquen pujar. El conjunt de Queralt l'integren el Santuari on es venera la imatge de la Mare de Déu de Queralt i un notable edifici annex que acollí al seu moment l'hostatgeria del santuari on avui hi ha el restaurant i l'estació del funicular inclinat que hi accedeix des dels aparcaments. Hem de considerar igualment part del Santuari l’Església de la Cova, on, segons la llegenda, va ser trobada la imatge de la Mare de Déu.

Un passeig recomanat

Visitar la Cova de la troballa i la Font del Bou, a la font hi ha la representació d'un bou i de la boca i surt el raig d'aigua.

Seguint el camí assenyalat, i vorejant la muntanya, s'arriba al Balcó d'en Garreta, des de aqui les vistes son inexplicables, ofereix una excel·lent visió dels cingles de Queralt i de Garreta, gaudireu d'aquest paisatge on trobarem a ma esquerra el Pantà de la Baells, al centre la ciutat de Berga i la resta del Berguedà, a ma dreta el polígon de Berga i altres indrets com Avia i Casserres i en dies clars s’albira La Mola, Montserrat i el Montseny. En aquest lloc es troba la Cova de Sant Ignasi i mes endavant el Mirador de les Guilles i la Capella de Sant Joan.

GR 107 Camí dels Bons Homes

Passada la Capella de Sant Joan i seguint a la dreta, trobarem el trencant GR 107 "Camí dels Bons Homes". El camí s'endinsa al bosc, és un tram estret i ombrívol que se segueix fins arribar a una cruilla, es baixa pel camí de la dreta fins a sortir a la carretera o pista asfaltada. A partir d'aquí a mà esquerra i passada la corba, a uns metres més avall hi ha el camí que arriba a la Font de l’Alou.

Camí de l’Alou

En aquest tram el camí s'endinsa de nou a l'obaga i baixant a l'esquerra hi ha la Font de l'Alou, cal anar amb compte de no passar-se l'entrada si es vol visitar, continuant s'arriba a l'Àrea de Pícnic de l’Alou.

Més endavant el Roc de l’Alou, un dels sectors d'escalada més propers a Berga, és ideal per a principiants ja que té moltes vies de dificultat baixa.

Camí a la Font Negra

Just passat el roc es pren el camí de l'esquerra i es va baixant fins arribar als Xalets de la Sgda. Família. Vorejant els xalets una mica més endevant passem pel costat d'un Pou de Gel.

Continuem el camí fins arribar a la Font del Querot on l'aigua sorgeix de la muntanya fent un petit salt d'aigua, just al costat també hi ha unes taules de pícnic.

Es continua travessant el Torrent de l'Alou o Riera de Metge per un petit pont. A partir d'aquí es voreja la riera “passant per sota el pont” fins arribar a la carretera.

Des d'el Restaurant la Font Negra continuem el camí anant per la part alta de l'àrea de lleure i passant pel Circuit Esportiu.

Un altre passeig recomanat

Visitar l’àrea de lleure i les Fonts. En aquesta zona trobem un berenador, un parc amb jocs infantils i tot de caminets, escaletes, pontets, … entre aigua i pollancreda
En aquesta zona podem trobar diferents fonts: del Guiu, dels Segadors, la Font Nostra i la Font Negra, que és potser la font més abundosa de totes les de la conca. Part del seu abundós cabal és aprofitat per l'abastament de la ciutat de Berga. Uns 20 m per sobre, té un sobreeixidor, pel que surt un cabal superior al de la font, els dies de pluja forta.

Acabem encarar-nos altre cop al lloc de sortida.

Galeria d'imatges

Perfil i Estadístiques

Punts més significatius, interessants i conflictius de la ruta

Resum
Distància: 6,82 Km. Àrea: 0,5 Quilòmetres quadrats.

Hora
Temps transcorregut: 2:56:56 h Temps en moviment: 2:21:39 h Temps aturat: 0:35:17 h

Alçada
Inici: 857.1 m. Màxima: 1189.9 m. Minima: 855.4 m.

Desn. de pujada acumulat: 403.1 m.
Desn. de baixada acumulat: 403.2 m.

Vídeo del Recorregut

Cartografia: Rasos de Peguera, Editorial Alpina (1:25.000)